Construcții, Curiozități - Stiati Ca?!

Mobirise Website Builder

EduCulturaCuriozități - Stiati Ca?! → Construcții / 23

  • reading

    (17139)

    (17322) →

    La serpii veninosi dintii prezinta cate un canal mic sau un sant prin care curge lichidul ce este secretat de glandele veninoase.


    Categorii: (2368) , (477) , (366) , (122)
  • man

    (17139)

    (8300) →

    Constructia Bisericii Negre din Brasov a inceput în anul 1383 și a fost finalizata în anul 1477. Initial biserica de rit catolic, edificiul de stil gotic a primit hramul Sfanta Maria, nume pe care l-a și purtat pana în anul 1689, cand a fost distrusa partial de un incendiu și a primit numele pe care il are în prezent. Biserica este cea mai mare constructie sacrala din tara, are cel mai mare clopot care exista în bisericile din Romania și este unul dintre cele mai mari lacase de cult din Europa Centrala și de Est. Are 89 de metri lungime, 38 de metri latime și 42 de metri inaltime, putand cuprinde în jur de 5.000 de persoane.


    Categorii: (291) , (366) , (225)
  • helix nebula

    (17139)

    (8300) →

    Cele mai periculoase drumuri din lumesunt: "Drumul mortii" din Bolivia care face legatura dintre capitala La Paz și Coroico, Tunelul Guoliang din China, situat în Muntii Taihang, provincia Hunan, "Ruta 5" din Chile ce face legatura intre Africa și Iquique, Drumul Moscova - Yakutsk din Rusia și Soseaua Sichuan din Tibet.


    Categorii: (366) , (2093) , (1536) , (1187)
  • soul

    (17139)

    (8300) →

    Numele strazii Lipscani provine de la orasul Leipzig din Germania, lucru ce aminteste de viata comerciala extrem de dinamica a Valahiei.


    Categorii: (366) , (977)
  • fractal

    (17139)

    (1400) →

    Exista în Bolivia un "Drum al mortii". Soseaua despre care vorbim se numeste oficial Unduavi-Yolosa, are o lungime de 64 de kilometri, leaga localitatile La Cumbre și Coroico, iar diferenta de nivel intre cel mai ridicat și cel mai coborat punct este de peste 3500 de metri. Desi pericolul se afla la cativa centimetri de fiecare roata care trece prin zona, soseaua este una dintre cele mai frumoase ale lumii, pornind din inaltimea Anzilor, terminandu-se în Jungla Amazoniana și trecand prin toate ecosistemele pe care le poate oferi Bolivia. Si totusi, o simpla greseala te poate arunca de pe marginea muntelui stancos direct în padurile Amazonului, care se afla la un kilometru mai jos, în prapastie.


    Categorii: (366) , (881) , (1187) , (942)
  • people

    (17139)

    (17322) →

    Podul din orasul TromsO, Norvegia a fost construit intre anii 1958-1960 și este cel mai lung pod din Europa de Nord, acesta avea 1036 metri cand a fost construit. Podul a fost primul pod din Norvegia construit cu grinzi verticale de beton, constructia sa inlocuind un bac ineficient ce asigura legatura dintre cele doua maluri.


    Categorii: (366) , (409)
  • hooded man

    (17139)

    (1400) →

    Principatul Monaco vrea sa lanseze o licitatie pentru un proiect ambitios de extindere a teritoriului, pe mare. Proiectul ar urma sa se intinda pe durata a 10 ani, iar obiectivul ar fi construirea unui cartier de afaceri, pentru a atrage clientela bogata. Prima provocare este cea a construirii unei dale submarine gigantice, la 20 de metri adancime, pentru a sustine constructiile. Vor fi folosite module din beton de 30 de metri lungime și peste 700 de metri cubi, aduse cu barjele pe cale maritima, apoi scufundate în mare.


    Categorii: (366) , (881) , (942)
  • season

    (17139)

    (8300) →

    Bathofobia este frica de cladiri inalte.


    Categorii: (366) , (1170)
  • peacock feathers

    (17139)

    (8300) →

    Se presupune ca un hoax (o poveste falsa, o minciuna) despre intentia unor afaceristi de a distruge Marele Zid Chinezesc a fost una din cauzele Revoltei Boxerilor ("boxeri" este denumirea, improprie, data de occidentali membrilor unei organizatii chineze care, printre altele, practicau artele martiale). Aceasta presupunere a fost dovedita ca fiind falsa.


    Categorii: (366) , (2093)
  • myanmar

    (17139)

    (8300) →

    Metroul din Dubai este cel mai computerizat metrou din lume. Tehnologia folosita pentru constructia lui este ultramodern, iar statiile de metrou sunt construite la suprafata, pe un pasaj special care taie orasul în doua parti. Fiecare garnitura de metrou este compusa din cinci vagoane, dintre care unul este "Gold Class", unde au acces doar cei dispusi sa plateasca dublu pentru bilete sau abonamente.


    Categorii: (366) , (1170)
  • forest

    (17139)

    (17322) →

    Shibam din Yemen este un adevarat Manhattan al desertului. Se poate spune despre Shibam,, ca este orasul primilor zgarie-nori ai lumii, Manhattan-ul desertului. Cu secole inainte ca americanii din New York și Chicago sa ridice primii zgarie nori, Orientul Mijlociu excela, în felul sau, în constructii de acest gen. Iar Shibam-ul, oras datand inca din secolul al II-lea d.Hr., este cel care se poate mandri cu primele cladiri de pamant din istorie care au sfidat norii. Construite exclusiv din caramizi de lut facute chiar de localnici, casele turn ale Shibam-ului se ridica la inaltimi de peste 30 de metri și au, cele mai inalte dintre ele, chiar și 11 etaje. Scopul lor, asemenea zidului care inconjoara ineditul oras, a fost acela de a apara populatia locala de triburile de beduini. Caci casele sunt vechi și locuite permanent, în marea lor majoritate, de peste 500 de ani. Planul orasului a fost astfel realizat incat asezarea sa fie strabatuta de strazi inguste și intortocheate, improprii pentru o caravana sau un grup mare de oameni, suficient ca sa ii faca pe potentialii atacatori sa se gandeasca bine inainte de a patrunde într-un atare viespar. Chiar și casele par niste fortificatii strategic amplasate. Acesta este poate și motivul pentru care sudul Yemenului nu a fost niciodata cucerit. Shibamul are o vechime de peste 2000 de ani, dar multi il considera, mai degraba, un oras din secolul al XVI-lea, perioada în care au fost ridicate cele mai multe dintre uriasele sale cladiri. Eroziunea și ploile, chiar daca rare, i-au determinat pe locuitori sa faca reparatii și imbunatatiri constante, astfel incat nimeni nu mai poate spune cu exactitate cat de vechi sunt casele. Acum, Shibam-ul se considera un oras modern, lipsit de poluare și de zgomotul infernal al marilor metropole, mandru sa fie posesorul celor mai vechi zgarie nori si, totodata, al celor mai inalte blocuri de pamant din lume. Orasul a intrat în patrimoniul UNESCO inca din anul 1982, odata cu cea de a 6-a reuniune a prestigioasei organizatii, eveniment ce a avut loc la Paris.


    Categorii: (77) , (366) , (409)

Distribuie aceasta pagina!

Stirile Scurt Pe Doi