Denumirea Octavia a intrat în nomenclatura contrustorului ceh inlocuind clasicul Skoda 440. "Octavia" nu enumele unei persoane, ci semnifica faptul ca acesta era al optulea model dezvoltat de constructorul ceh de la incheierea Celui de-al Doilea Razboi Mondial.
Pentru gama Logan exista 188 furnizori, dintre care 134 sunt externi și 54 sunt în Romania. Sase dintre acestia isi desfasoara activitatea în Zona Industriala Furnizori situata în Mioveni.
In anul 1925, un automobil Ford costa 625 de dolari.
Unele modele Dacia 1300 aveau în loc de spalator automat de parbriz, o pompa actionata de picior în stanga pedalei de ambreaj.
In anul 1924 Aurel Persu breveteaza automobilul cu forma aerodinamica cu rotile în interiorul caroseriei.
Gazul care umfla airbag-ul este azotul. Acesta este produs fie în urma unei reactii chimice intre o azida de sodiu (NaN3) și nitrat de potasiu (KNO3), fie dupa descompunerea termica a azidei de sodiu (NaN3) în sodiu metalic și azot. În acest ultim caz, sodiul metalic (extrem de reactiv) este neutralizat cu ajutorul unor substante alcaline precum potasiul.
In anul 1981, Honda a creat un vehicul care putea fi controlat doar cu ajutorul picioarelor, prin intermediul sistemului Franz. Doar zece asemenea modele au fost fabricate.
In anul 1988, de fapt cam în fiecare an din acea vreme, pe soselele din Suedia erau ucisi aproximativ 400 de cerbi. Astfel, autoritatile de pe vremea respectiva au luat masuri de protectie precum instalarea pe drmurile publice peste 1500 de placi avertizatoare care, la lumina farurilor masinilor, degajau o stralucire puternica menita sa atraga atentia conducatorilor auto.
In 1916, 55% din masinile din lume erau Ford T. Acest record ramane în continuare nedoborat.
Suspensia hidro-pneumatica de la Citroen este prima de acest gen din lume și este singura care are posibilitatea de a absorbi neregularitatile drumului fara a deranja ocupantii. Ulterior, alti producatori precum Mercedes-Benz au introdus sisteme de suspensie similare.
Motorul în V, rezervat initial masinilor puternice sau de curse, cu cel putin 8 cilindrii, a inceput sa fie construit în 6 cilindrii (Buick 1960) și 4 cilindrii în 1962 (Ford Taunus 12 M). Motorul cu 12 cilindrii în V a ramas apanajul automobilelor de cursa, precum Maseratti, Aston Martin, Ferrari.