Initial, Alfa Romeo se numea doar ALFA. Acronimul inseamna Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. Compania a fost infiintata în anul 1910 de Ugo Stella, un italian care a cumparat marca franceza de automobile Darracq și a transformat-o în "Darrack italiana", care a devenit ulterior ALFA. În acelasi an, noul constructor a lansat și primul sau model, 24 HP, produs în 300 de unitati.
In anul 1894 Dunlop inventeza rotile de automobil cu anvelope de cauciuc și camera de aer.
In ciuda crizei mondiale a petrolului din 1974, Porsche a dezvaluit primul model de productie din lume echipat cu un motor turbo și regulator de presiune la Salonul Auto de la Paris. Acesta era 911 Turbo.
Ferrari a creat un model experimental cu doua motoare și un singur loc. Acesta se numea Bimotore și utiliza propulsoare Alfa Romeo. Modelul era extrem de rapid, dar era prea temperamental pentru a fi ultilizat.
In anul 1855 Karl Benz realizeaza primul automobil cu motor cu ardere interna.
In 1950, iesea de pe linia de productie modelul 1900, primul Alfa Romeo construit integral în fabrica din Milano.
Exista mai multe carti despre Ferrari decat despre orice alta marca din lume cu exceptia Porsche. Potrivit librariei londoneze Motorbooks, exista peste 100 de titluri cu Ferrari - doar în biblioteca acelei librarii.
Porsche a dezvoltat solutii tehnice pentru numerosi constructori cum ar fi Wanderer, Zundapp, NSU și Auto Union (viitorul Audi).
In anul 1831 are loc descoperirea fenomenului de ionductie de catre Faraday.
Toate modelele Ford Model T erau vopsite în negru. Aceasta culoare a fost aleasa deoarece se usca mai repede decat orice alta nuanta, lucru care ajuta implicit la cresterea productiei. În autobiografia sa, Henry Ford scria:"Orice client poate sa comande un Model T în ce culoare doreste, atata timp cat aceasta este negru". Explicatia faptului ca vopseaua neagra se usuca mai repede este logica - negrul absoarbe mai multa lumina decat o culoare și o poate transforma în caldura mai repede, ceea ce ajuta solventii din vopsea sa se evapore.
In anul 1855 Ruhm Korff construieste bobina de inductie.