Denumirea lui Touareg provine de la numele unui trib african din centrul Saharei. Pronuntia numelui SUV-ului este una dificila pentru vorbitorii de limba engleza, astfel ca, în primele reclame pentru Touareg, Volkswagen ii invata pe privitori cum sa pronunte corect numele modelului.
Mercedes GoldWing este prima masina care a folosit un motor pe injectie.
Primul numar de inmatriculare pentru autovehicule a fost emis de politia franceza în 1893.
Cel mai mare camion din lume se numeste Belaz 75710, a fost produs în Belarus, are o lungime de 20 de metri și o latime de aproape 10 metri, în timp ce inaltimea mastodontului depaseste 8 metri. Chiar și cele 8 roti sunt gigantice, avand un diametru de circa 4 metri fiecare. Iar recordurile nu se opresc aici! Belaz 75710 este capabil sa transporte 450 de tone de minereu, în conditiile în care masa proprie a camionului este de 360 de tone.
Desi sloganul oficial al marcii Honda este "The Power of Dreams" - "Puterea viselor", marca japoneza nu a folosit niciodata acest slogan pentru a-si promova produsele. Soichiro Honda considera ca produsele construite corespunzator se vor vinde singure.
In anii 1980, Opel a fost primul producator german care a introdus un convertor catalitic pe toate modelele sale alimentate cu benzina.
Circulatia pe dreapta în Europa a fost impusa în 1807 de Napoleon I, ca represalii impotriva englezilor, care introdusesera blocada continentala și care circulau pe dreapta.
Airbag-ul cortina (care protejeaza capul impotriva unui impact cu geamul lateral) a aparut în forma actuala în 1998, pe modelul Toyota Progres. Cu un an inainte, BMW introducea stramosul airbag-ului cortina: acesta avea forma cilindrica, și avea acelasi rol, de protectie a zonei superioare. Nivelul de protectie oferit a fost insa net depasit de airbag-ul de tip cortina, astfel ca BMW a preluat tehnologia din mers.
Incepand cu anul 1974, toate modelele Porsche erau echipate cu injectie electronica. Zece ani mai tarziu, Porsche a introdus sistemul de injectie Bosch Motronic în gama 9Ceilalti constructori europeni au adoptat acest sistem abia dupa cativa ani și nu l-au implementat în intreaga lor gama decat atunci cand au fost obligati de normele mai stricte de emisii.
In anii 1960, Citroen a creat o cutie de viteze semi-automata, care era operata hidraulic. Aceasta cutie de viteze se numea Citromatic, iar treptele de viteza și ambreiajul erau operate în mod hidraulic.
In anul în care Toyota a inceput productia lui Corolla, japonezii fabricau 50.000 unitati pe an. Niponii au construit ulterior o fabrica speciala pentru cel mai de succes model al lor, care a fost produs din acel moment într-un ritm de 30.000 unitati pe luna.