Tehnologia distributiei variabile VTEC a dat nastere primului motor care dezvolta 100 CP/litru, valoare nemaintalnita pana în acel moment. Noul propulsor avea o cilindree de 1.6 litri și dezvolta 160 CP la 8.000 rpm. Modelul a fost proiectat pentru a avea o durata de viata de 15 ani sau 250.000 kilometri.
Hidroavionul MC 72, care a atins recordul mondial de viteza în 1934, neegalat pana în prezent, a fost echipat cu un motor Fiat de 610 CP. Viteza atinsa de acesta a fost de 709 km/h.
Compania Ferrari este fondata de catre Enzo Ferrari. Compania italiana a luat fiinta în 1928, cand sponsoriza soferi și construia modele de competitie. Productia de automobile de serie a inceput abia în 194Enzo Ferrari a fost pilot de curse pentru echipa de fabrica a celor de la Alfa Romeo, iar noua ani mai tarziu a trecut în management-ul echipei.
Ferrari a inventat padelele de pe volan pentru schimbarea treptelor de viteza. Primul monopost care a utilizat acest sistem este 640, din 198Nigel Mansell a castigat primul Grand Prix la care a concurat cu noul sistem. Sistemul a fost introdus ulterior și în productia de serie pentru automobilele de strada.
In anul 1999, Toyota a sarbatorit productia a 100 de milioane de vehicule fabricate în Japonia. Primele 50 de milioane de vehicule produse intern au fost fabricate pana în 1986.
In anii 1980, Ferrari a luat în vedere posibilitatea construirii unui model cu patru usi. Conceptul Pininfarina Pinin a fost luat în considerare pentru crearea unei versiuni Ferrari, dar Enzo si-a exprimat dreptul de veto și a eliminat aceasta posibilitate la acea vreme. Pana astazi, Ferrari nu a creat niciun model cu patru usi.
In traficul aglomerat, nivelul de poluare este de 2 - 3 ori mai mare inauntrul masinii decat în afara ei.
In anul 1909 Victor Hemery stabileste un nou record de viteza depasind 200 Km/h cu un automobil Benz cu motor cu benzina.
Dacia este obligata sa asigure piese de schimb pentru modelele sale pentru inca opt ani din data incheierii productiei. Matritele exista în continuare în fabrica, iar unele piese sunt în continuare pe stoc. Matritele Dacia folosite la presaj pot fi recalibrate direct în fabrica atunci cand acest lucru este necesar.
Enzo Ferrari avea o companie privata intitulata Auto Avio Costruzione, care a construit un model sport bazat pe componente Fiat. Pilotul Alberto Ascari a condus acest model la cursa Mille Miglia din 1940, unde a condus la clasa sa pana cand motorul a explodat. Enzo Ferrari a dat vina pe componentele Fiat.
In anul 1968 U.A.P. produce primul autoturism 'Dacia 1300'.