Logo-ul Ferrari, celebrul calut cabrat, i-a fost dat lui Enzo de catre Contesa Baracca, al carei fiu l-a purtat pe avionul sau din Primul Razboi Mondial pe post de emblema. Ferrari i-a schimbat fundalul din alb în galben și a creat celebra sa sigla. Francesco Baracca a murit în batalie, iar mama sa i-a cerut lui Enzo Ferrari sa aplice emblema respectiva pe masinile sale.
Ford Puma este primul automobil al companieinFord, care este proiectat în intregime pe computer.
Modelul Citroen 2CV era alintat de posesori cu porecla "Rata". Acest model a fost creat din necesitatea unui mijloc de transport ieftin și fiabil. Initial, modelul trebuia sa fie lansat în 1938, dar Cel de-al Doilea Razboi Mondial a intarziat debutul productiei cu 10 ani. Succesul modelului 2CV a fost atat de mare incat productia a continuat timp de peste 40 de ani. În toata aceasta perioada, design-ul modelului a ramas aproape neschimbat.
Primul model Alfa Romeo echipat cu un motor turbo-diesel este și primul model italian care dispunea de acest tip de propulsor: Alfetta 2000 TD.
In 1899, este construit primul autobuz, de catre G. Daimler, și este inaugurata prima linie de cale ferata electrificata din Europa, în Elvetia (linia Burgdorf-Thun).
Bara oblica metalica de pe grilele Volvo a aparut pentru ca aceasta avea rolul de a tine sigla în centrul grilei. În aplicatia originala de patent pentru sigla (1927), Assar Gabrielsson și Gustav Larson au copiat pur și simplu grila vazuta din fata a unui exemplar OV4.
Numele companiei Toyota era initial "Toyoda", dupa numele fondatorului. În anul 1936, compania japoneza a organizat un concurs pentru desenarea noii sigle a marcii. Una dintre cele 27.000 de propuneri avea trei litere din alfabetul japonez Katakana, care erau amplasate într-un cerc. În acel cerc scria "Toyoda", dar Risaburo Toyoda, a preferat sa schimbe numele în Toyota deoarece erau nevoie doar de opt miscari cu pensula pentru a-l scrie.
Indiferent de marca și model, airbag-urile se declanseaza în eventualitatea unui incendiu atunci cand temperatura la nivelul capsei ajunge la 150-200 grade Celsius. Auto-declansarea are loc pentru ca temperaturile ridicate sa nu genereze explozia intregului modul airbag.
Henry Ford a introdus linia de asamblare pentru automobile și a produs astfel celebrul model de serie, modelul-T, insa vopsit în culoarea neagra. Motivul
In anul 1926 G. Constantinescu realizeaza protipul unui automobil echipat cu un convertizator de cuplu.
Majoritatea masinilor americane claxoneaza în nota la.