In timpul celui de-al doilea razboi mondial, fabrica Volkswagen din Wolfsburg a fabricat armament. Circa 20.000 de muncitori au fost pusi sa lucreze în fabrica de armament Volkswagen din acea perioada, acestia provenind din randurile prizonierilor de razboi sau din lagarele de concentrare.
Pentru Ferrari echipat cu un motor V12, constructorul italian vinde inca trei modele echipate cu un propulsor V8.
Desi modelul Nissan Skyline GT-R R34 a devenit celebru odata cu filmul "The Fast and The Furious", modelul nu a fost importat legal în Statele Unite ale Americii. Nissan GT-R R35 este primul GT-R importat oficial în SUA de catre constructorul japonez. Exemplarele GT-R din SUA au fost importate de catre diverse companii sub anumite pretexte sau prin ocolirea unor norme, iar unii dintre cumparatorii acestora s-au trezit cu masina confiscata.
Renault este primul producator care a introdus centurile de siguranta cu limitator de efort, centurile de siguranta cu pretensionare și airbag-ul adaptiv în productie.
Primul model Volvo a fost produs de catre Assar Gabrielson și Gustav Larsson în 14 aprilie 1927, într-o mica fabrica din Goteborg. Modelul a fost botezat Volvo OV4 și s-a vandut în 297 de exemplare în primul an. Porecla primului exemplar produs de cei doi suedezi a fost "Jakob".
VolksWagen Beetle este prima masina cu motor boxer, design de Ferdinand Porsche, concept folosit și în ziua de azi de ultrasportivele Porsche, și mai nou, un boxer diesel facut de Subaru.
Prima masina din lume care dispunea de airbag-uri frontale în dotarea standard a fost Porsche 944 Turbo.
Motorul 1.3 Multijet de 70 de cai putere, creat de Fiat, a fost ales în anul 2005 Motorul International al Anului. Era atunci cel mai mic propulsor diesel în 4 cilindri, cu un consum ce poate ajunge la doar 3,3 l/100 km. A doua generatie de motoare Multijet va fi lansata în 2009.
Skoda este partenerul oficial al Campionatului Mondial de hochei pe gheata, eveniment de care compania ceha si-a alaturat numele în 2009 pentru a 17-a oara consecutiv.
Versiunea Skoda Octavia lansata în 1996 a fost primul model al constructorului ceh care putea fi echipat și cu o transmisie automata. Acest model a fost raspunsul Volkswagen la puzderia de automobile ieftine produse și dezvoltate în China. În anul 1999, Octavia a devenit primul model Skoda disponibil și cu tractiune integrala.
Helen Blair Bartlett este cea care a contribuit la perfectionarea izolarii bujiilor în anii '30.