Marca Jeep este cel mai vechi brand producator de vehicule off-road din lume. În urma cu aproape 70 de ani, în iunie 1941, Armata SUA primea primele loturi de modele Willys "Jeep" (Ford și Willys au produs impreuna peste 640.000 de exemplare), automobilul 4X4 care a "pus umarul" la castigarea razboiului. Impresionat de robustetea și calitatile dovedite, publicul american a primit apoi și primele versiuni civile, denumite CJ ( Civilian Jeep).
Citroen DS a fost produs și în Australia, și este singurul model al constructorului francez care a fost fabricat pe acest continent. Citroen este prezent pe piata din Australia inca din anul 1925, motivat fiind de succesul obtinut în acel colt de lume.
Primul semafor pentru trafic a fost instalat în Detroit, USA, în 1919. Semaforul a ajuns în Anglia 9 ani mai tarziu, primul semafor din Anglia fiind instalat în Wolverhampton în anul 1928. Cu toate astea, au mai trecut inca 5 ani pana cand a fost instalat primul din Londra, în 1932.
Primul Renault a fost vandut pe 24 decembrie 1898, cand tatal lui Louis Renault si-a plimbat un prieten cu modelul Voiturette 1CV. Prietenul lui Renault a fost atat de impresionat de modul în care functiona masina, incat l-a cumparat pe loc.
Fiat a cumparat 40% din Ferrari în anul 196 ulterior, cota Fiat din Ferrari a crescut la 90%. Restul de 10 % de actiuni au ramas la Enzo Ferrari, care a ramas sef peste divizia de competitie a marcii, pe cand Fiat conducea divizia de automobile de strada.
Promovarea primei generatii a modelului Skoda Octavia în Marea Britanie a costat aproape 12 milioane de lire sterline. Cea mai mare provocare pentru agentii de vanzari ai marcii cehe a fost de a-i convinge pe potentialii clienti sa testeze pe sosea acest model. Britanicii care au mai detinut o Skoda s-au aratat extrem de interesati de aceste teste, iar multi dintre acestia si-au cumparat o noua Octavia în favoarea vechii Skoda pe care o detineau.
Ettore Bugatti a fost designer la Peugeot și a creat un model extrem de popular la acea vreme, BP1, care a fost vandut în 3.000 de exemplare pe an - realizare deosebita pentru anul 1913.
La fabrica Fiat Lingotto din Torino, pista de incercare pentru noile modele se afla pe acoperisul cladirii. Constructia cu 5 etaje, cea mai mare fabrica din Europa în acea perioada, a fost considerata una dintre cele mai avangardiste, linia de productie incepand de la parter și urcand treptat spre etajele superioare. Dezafectata în 1982, cladirea adaposteste astazi, printre altele, și un hotel.
Peugeot a fost primul producator de automobile din lume care a montat anvelope din cauciuc pe modelele sale. Acest lucru se intampla în 1891, o vreme în care ceilalti producatori foloseau roti din lemn.
Cu ocazia campaniei de lansare a noului cinquecento, Fiat a dezvoltat în premiera o platforma multimedia prin care publicul era invitat sa isi deseneze și configureze propria masina, aducand astfel sugestii proiectantilor ce finalizau proiectul la fabrica Mirafiori.
Simbolul firmei Ferrari, calutul cabrat ales de Enzo Ferrari ca omagiu adus lui Francesco Baracca, mare aviator din Primul Razboi Mondial, a fost ales în 1923, dupa o cursa castigata în apropiere de Ravenna, cand Ferrari i-a intalnit pe parintii lui Baracca, contele Enrico și contesa Paulina, care i-au propus sa foloseasca simbolul adoptat pe propriul avion de lupta al fiului lor disparut cu cativa ani în urma. Insa numai în 1932 s-a dat permisiune firmei Ferari de a marca automobilele cu un simbol propriu. Fata de cel al lui Baracca, desenul actual a fost usor modificat. Coada este ridicata și coama a fost desenata mai bogata. În schimb fondul galben este un omagiu adus orasului Modena, locul unde s-a nascut Ferrari.